FITTR CrossFit Oosterhout

De CrossFit trainingsfilosofie leert ons om te streven naar de beste versie van onszelf. Het doel is om je algemene fitheid te verbeteren waardoor we niet gefocust zijn op een specifiek deel van het lichaam, maar op alle onderdelen van het lichaam. Maar wat betekent dit nu precies? Het betekent dat we ons tijdens de CrossFit WOD’s richten op het verbeteren van de tien domeinen van fitheid, namelijk: je uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit, snelheid, coördinatie, balans en nauwkeurigheid. Dit is  precies wat wij doen tijdens onze trainingen.

CrossFit is kenmerkend, al dan niet uniek, in zijn focus om jouw potentieel te vergroten door constant te variëren in workouts met functionele bewegingen die worden uitgevoerd op een hoge intensiteit. Dit doen wij dagelijks door middel van een WOD; Workout Of the Day.

Een WOD bestaat uit een specifieke warming-up, een kracht of techniek onderdeel en wordt afgesloten met een uitdagende workout. De oefeningen die terugkomen in een WOD bestaan met name uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, trekken, tillen, springen, klimmen en rennen. Natuurlijk niet allemaal tegelijk, elke week worden er verschillende WOD’s geprogrammeerd die deze onderdelen terug zullen laten komen allemaal op je eigen niveau.

Wij bij FITTR geloven erin dat CrossFit voor iedereen is die graag fitter wilt worden. Wanneer je het gevoel hebt dat je eerst sterker moet worden, een betere conditie moet hebben of eerst meer gewicht moet verliezen voordat je er klaar voor bent dan heb je het mis. Alle oefeningen en bewegingen die bij CrossFit voorkomen zijn uit te voeren op verschillende niveaus. Door de constante begeleiding van onze professionele CrossFit Level 1 coaches ben jij altijd in goede handen. Je kan dus zeggen dat CrossFit de ideale sport is voor een beginner, omdat je meteen resultaten zult behalen. Meld je aan voor een proefles!

Over FITTR

Aan de slag

We adviseren iedereen die nog geen ervaring heeft met CrossFit om te starten bij de Fundamentals trainingen. Dit zijn 3 trainingen die in het teken staan van de 9 fundamentele bewegingen uit CrossFit:

  • Squat, front-squat, overhead squat
  • Deadlift, sumo deadlift high-pull, medicine ball clean
  • Overhead press, push press, push jerk

Na het aanleren en fine-tunen van deze bewegingen kun je met de juiste basisconditie en kennis aan de slag bij de CrossFit workouts. Ben je al bekend met bovenstaande oefeningen? Dan kun je jezelf gelijk aanmelden voor de WOD’s (Workout Of the Day’s).

Je kunt bij zowel de Fundamentals als de WOD’s een gratis proefles volgen.

ONTVANG MEER INFORMATIE

Inclusief kennismakingsactie!